Image from OpenLibrary

Explorativ bildning i strömmande medier : Spotify som ett case / redaktörer: Cecilia Ferm Almqvist, Susanna Leijonhufvud, Niclas Ekberg.

Medverkande: Ferm Almqvist, Cecilia, 1966- [edt] | Leijonhufvud, Susanna, 1972- [edt] | Ekberg, Niclas, 1970- [edt] | Södertörns högskola [pbl]Language: Swedish Series: Läromedel från Södertörns högskola ; 7Publisher: Huddinge : Södertörns högskola, [2020]Manufacturer: Stockholm : Elanders, 2020Beskrivning: 271 sidor illustrationer 21 cmInnehållstyp: text Mediatyp: unmediated Bärartyp: volumeISBN: 9789189109377Ämne(n): Spotify | Streamad media | Musik | Bildning -- teori, filosofiGenre/Form: SamlingsverkYtterligare fysiska format: Explorativ bildning i strömmande medierDDK-klassifikation: 025.0678 SAB-klssifikation: Qz Spotify Onlineresurser: Fulltext Anmärkning bestånd: C17.895 Libris-ID: bpqqmfnf8bdr5qkpSummary: Vilka bildningsprocesser kan urskiljas ur människors Spotifyanvändande? Det visar sig att ett sådant användande är tätt sammanfätat med musikalisk- såväl som digital kunskap. Med ett fokus på de bildningsprocesser som sker i samspelet mellan människa, teknik och musik utmanas förståelsen av vad en strömmande musiktjänst som Spotify kan erbjuda. ”Evolving Bildung in the nexus of streaming services, art and users – Spotify as a case” är ett tvärdisciplinärt projekt som visar hur människans bildningsprocesser villkoras, utmanas och möjliggörs i och med den strömmande medieutvecklingen. Denna bok kan med fördel användas inom utbildningar i musikpedagogik, musikvetenskap, musikproduktion, ljudteknik, pedagogik, kulturstudier, sociologi, samt medie- och kommunikationsvetenskap.
Holdings
Item type Current library Call number Materials specified Status Date due Barcode Item holds
Book Musik- och teaterbiblioteket
Öppen samling
C17.895 Available 26201867382
Total holds: 0

Vilka bildningsprocesser kan urskiljas ur människors Spotifyanvändande? Det visar sig att ett sådant användande är tätt sammanfätat med musikalisk- såväl som digital kunskap. Med ett fokus på de bildningsprocesser som sker i samspelet mellan människa, teknik och musik utmanas förståelsen av vad en strömmande musiktjänst som Spotify kan erbjuda. ”Evolving Bildung in the nexus of streaming services, art and users – Spotify as a case” är ett tvärdisciplinärt projekt som visar hur människans bildningsprocesser villkoras, utmanas och möjliggörs i och med den strömmande medieutvecklingen. Denna bok kan med fördel användas inom utbildningar i musikpedagogik, musikvetenskap, musikproduktion, ljudteknik, pedagogik, kulturstudier, sociologi, samt medie- och kommunikationsvetenskap.

Indexeringslänk

Musik- och teaterbiblioteket
Tegeluddsvägen 100, Stockholm, Sweden
exp@musikverket.se / + 46 8 519 554 12
Nearest bus stop: Frihamnsporten. Buses 1, 72 and 76 stop right outside. Nearest underground stations are Gärdet and Karlaplan.